Hvězdy nám nepřály | John Green

16. ledna 2015 v 22:00 | Anako |  četba / recenze
Tak jsem se k tomu konečně dokopala a rozhodla se pro vás napsat první recenzi na knihu, místo na anime. Jakou knihu jsem se rozhodla vám dát jako takovou "úvodní"? Já osobně jsem volila takovou "mainstreamovku" a celkem často kritizovanou a rozebíránou knihu. Sama jsem docela zvědavá, co za moudra zase vysypu, ale snad se vám bude recenze líbit a zanecháte třeba i nějaký ten komentář.

Název: Hvězdy nám nepřály (v originále: The fault in our stars)

Autor: John Green
Žánr: světový bestseller, romantika, humor, tragédie
Počet stran: 240
Země původu: USA (Spojené Státy americké)
Rok vydání: 2012

Příběh:
Celá kniha je vyprávěna z pohledu hlavní postavy, šestnáctileté Hazel Grace Lancasterové. Je úplně obyčejná, ba možná i něco horšího - od třinácti let má rakovinu štítné žlázy. Lékaři se jí pořád snaží udržet nad životem hromadou prášků, ale dá se tomuto říkat stále život? Hazel nechodí do školy už od Základní školy, celé dny spí, čte nebo kouká v televizi na pořad Super Modelky.
Její matka si myslí, že má deprese a proto ji donutí, aby šla do podpůrné skupiny, kde všichni řeší svojí rakovinu, jak s ní bojují nebo bojovali. Hazel se tam zvlášť nechce, ale pro tvrdohlavost své matky nakonec poslechne, a půjde na hodinu. Seznámí se tam s jedním sedmnáctiletým klukem, Augustem Watersem, který se z rakoviny dostal i přes ztrátu nohy. Díky němu si Hazel splní několik přání, zažije mnoho bolesti a od základu změní svůj život a sebe samou.

Moje dojmy:
Kniha byla... úžasná. Je pro někoho, kdo se na věci dokáže dívat z mnoha pohledů, ne jenom jednoho. Kniha popisuje, že i přesto, že jste hodně nemocní, pořád jste naživu. A to se mi na knize líbilo. Kniha není o bolesti, ztrátách a nemoci, kterou prochází/prošli, ale o tom, že i přesto, že si tímto prochází, dokáží žít. Všem, kteří mají rádi humor, romantiku a nebojí se ztrát, doporučuji. :)
Moje hodnocení je 7/10.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.